Katalogi są wielostronicowym produktem i posiadają szerokie zastosowanie. Najczęściej firmy posiadają katalogi ofertowe, dzięki którym w łatwy sposób podczas spotkania mogą przedstawić klientowi ofertę firmy. Są one niezbędne np. w hurtowniach.
Jest to jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Katalogi to niezbędny element działalności reklamowej w firmach, których asortyment jest bardzo szeroki. Co prawda w ostatnich latach sporo firm korzysta z katalogów elektronicznych, jednak nic nie jest w stanie zastąpić typowych katalogów w formie drukowanej. Poza tym wiele firm i wielu klientów życzy sobie, aby przesyłać do nich katalogi w formie drukowanej. Dlatego też drukowanie katalogów dalej cieszy się sporym zainteresowaniem ze strony wielu firm.
Katalogi w formie drukowanej to także niezbędny element działalności firm, które zajmują się dystrybuując wielu artykułów, na przykład hurtowni. Dzięki profesjonalnym katalogom, pracownicy firmy usługowej lub handlowej, mogą bardzo szybko znaleźć określone urządzenie lub część w ofercie hurtowni i szybko je zamówić.
Katalogi reklamowe firmowe posiadają niezwykle jasno określone zastosowanie. Mają one trafić do potencjalnych klientów i partnerów danego przedsiębiorstwa. Osoby te dzięki katalogom reklamowym mogą zapoznać się z dokładną ofertą firmy, dowiedzieć się więcej o oferowanych produktach czy usługach.
Katalogi zazwyczaj zawierają obszerne treści i rozwiewają wszelkie wątpliwości. Często katalogi rozdawane są podczas targów, imprez lub po prostu w biurze firmy.
W naszej ofercie znajdą Państwo następujące rodzaje katalogów:
Katalogi szyte - najtańszy rodzaj katalogów. Cechują się najszybszym czasem realizacji zamówienia, ponieważ nie wymagają klejenia, dzięki czemu proces produkcyjny jest znacznie krótszy niż w przypadku katalogów klejonych. Zalecane głównie gdy potrzebujemy katalog zawierający niewielką ilość stron. Dzięki dokładnemu połączeniu stron posiadają długą żywotność nawet podczas intensywnego użytkowania. W przeciwieństwie do katalogów klejonych istnieje możliwość rozłożenia go na płasko. Stosowany głównie jako instrukcje obsługi, broszury, karty gwarancyjne czy po prostu klasyczne zeszyty szkolne.
Jeżeli rozważasz jaki rodzaj katalogu będzie odpowiedni dla Ciebie i Twojej firmy to odpowiedź zazwyczaj jest uwarunkowana przeznaczeniem oraz ilością stron.
Przeznaczenie - kiedy poszukują Państwo katalogu, który będzie pełnił funkcję karty gwarancyjnej, instrukcji obsługi czy niewielkiej broszury to doskonale sprawdzi się katalog szyty. Natomiast jeżeli zależy Państwu na zaprezentowaniu oferty w eleganckim wydaniu i z większą ilością stron to katalog klejony będzie idealnym wyborem. Gdy katalog będzie stosowany jako przewodnik należy wybrać katalog spiralowany.,
Dzięki profesjonalnym materiałom uzyskujemy najlepszą jakość w atrakcyjnych cenach.
Katalog reklamowy to najbardziej powszechna forma prezentacji oferty. Firmy reklamujące się za pomocą takiej formy są postrzegane za godne zaufania. W katalogu możemy zmieścić zarówno produkty oraz ich opisy.
Mimo posiadania przez wiele firm katalogów jedynie w Internecie to nadal klienci chętniej sięgają po te papierowe. Przekazanie rozmówcy katalogu jest o wiele bardziej osobiste niż podanie strony www z ofertą.
Drukowany katalog cechuje się także wysoką skutecznością przekazu. Najwięcej drukowanych katalogów można znaleźć w butikach z odzieżą, produktami ekskluzywnymi, motoryzacją czy produktami spożywczymi.
Jest to oferta firmy przedstawiona w formie małej książki lub broszury. Niektóre firmy decydują się na publikację swoich katalogów online, jednak należy pamiętać, że niektórzy klienci, zwłaszcza starsze pokolenie, na pewno z tego nie skorzystają.
Żeby katalogi reklamowe spełniały swoją funkcję, tj. zachęcały do zakupu towarów, przy ich projektowaniu należy przestrzegać kilku zasad.
Przede wszystkim, muszą być jasne i czytelne. Klient musi dostać jasno sprecyzowane informacje, rzeczowe komunikaty i szczegóły techniczne. Jednak nie warto skupiać się tylko na suchych faktach. Wiele korzyści może przynieść odniesienie się do strony emocjonalnej, czyli wskazanie klientowi, jak wiele może zyskać kupując produkt z katalogu. Kobieta o wiele chętniej kupi sukienkę, jeśli dowie się, w jak sprytny sposób podkreśli ona linię jej talii. Mężczyzna z pewnością zdecyduje się na zakup telefonu, jeśli tylko wzbudzi on zazdrość u kolegów.
Najważniejszą funkcją katalogu reklamowego jest sprzedaż produktu i nie ma się co oszukiwać, że jest inaczej.